När jag ändå är..



När jag ändå är uppe så här tidigt tänkte jag slänga in ett blogginlägg. Jag steg upp 05:30 helt frivilligt och lagade frukost och kaffe åt min man. Så nu är jag så där lagom pigg men ändå trött. Tur att Yasmine sover ännu så jag också får lägga mig ner i sängen och sova några timmar till.

Känns väldigt kiva att ha en dotter som älskar att sova när hon väl sover så no harm there. De där tidiga morgnar som jag läser hos andra mammabloggar har jag inte riktigt fått ta en del av. Våra tidiga morgnar blir när skolan/dagis börjar annars så får vi sovmorgon i princip varje dag, skönt!

När Yasmine var ½ år så kom faktiskt ett par tidiga morgnar men det tog nog inte riktigt så värst på kroppen att leka långa dagar och stiga upp omänskligt tid. Sen så har jag också försökt att få in de rutinerna genom att lägga henne tidigt för att vänta på att stiga upp redan senast 8 på morgonen, men det har hänt fler gånger att jag själv ha måste väckt henne. Så nuförtiden blir det läggdags vid 9snåret och fram, det ska sovas då och inget annat, sen får hon sova så länge hon vill, till lunchdags om hon så vill. Det är 9snåret har inte riktigt hållit nu i sommar men det finns ändå inget att klaga över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0